021 68372040

هایک ویژن و داهوا به تحریم های دولت آمریکا پاسخ دادند

(Total 1 Votes : 5 of 5)

05 / 08 / 1397
تبلیغ دوربین مدار بسته هایک ویژن

Hikvision و Dahua به تحریم های دولت آمریکا پاسخ دادند

این دو غول دوربین مدار بسته به ممنوعیت دولت آمریکا برای استفاده از محصولات آنها که در قانون دفاع ملی 2019 (NDAA) قرار گرفته است پاسخ دادند. نام هردو این شرکت ها در بازبینی عظیم بودجه نظامی آورده شده است. ممنوعیت استفاده از محصولات آنها "کمتر از یکسال" بعد از اینکه این قانون اجرایی شد به مرحله عمل می رسد.

 

پاسخ از طرف تولید کنندگان

 شرکت هایک ویژن ناخوشنودی خود از تصویب نسخه ای از NDAA 2019  که توسط هر دو مجلس کنگره آمریکا مورد تایید قرار گرفت را ابراز کرد

Hikvision ناخوشنودی خود از تصویب نسخه ای از NDAA 2019  که توسط هر دو مجلس کنگره آمریکا مورد تایید قرار گرفت را ابراز کرد. هایک ویژن می گوید "این قانون به سرعت و بدون مدارک، بازبینی و تحقیقات کافی برای اجرای محدودیت های تکنولوژی نظارت ویدیویی و سیستم های مدار بسته که در بخش 889 مشخص شده است نوشته شد."

"این پروسه به ماده ای (بند) مبهم و اجرای دور از دسترس برای کسب و کارهای آمریکایی منجر می شود و خودداری دولت آمریکا از تعهد خود برای استفاده از روش استاندارد در موقع ارزیابی ریسک های امنیتی در خریدهای فدرال را نمایندگی می کند."

داهوا Dahua مشخصا در بیانیه خود به این ممنوعیت اشاره نکرد. بیانه Zheijiang Dahua Technology Ltd می گوید "گرچه قوانین و مقررات محلی ممکن است چالش هایی را به پیش رو بگذارد، ما هرگز هدفمان ( ارائه محصولات و سرویس های درجه یک به بازار آمریکای شمالی) را فراموش نمی کنیم". مابقی بیانیه بر روی تعهد حال حاضر داهوا به بازار دوربینهای مداربسته نظارت ویدیویی تمرکز دارد و به انگیزه های احتمالی برای این ممنوعیت می پردازد (در پایین بخوانید).

 

تاثیر روی کسب و کار پیمانکار

بیانیه Dahua تعهد حال حاضر آنها به بازار دوربین مداربسته را بیان می کند

Hikvision همچنین به مقاله ای در The Hill اشاره می کند که در آن یک پیمانکار ساکن میسوری[1] به نام کریس نیکلسون درباره ضرری که ممنوعیت محصولات هایک ویژن می تواند بر روی کسب و کارهای کوچک آمریکایی داشته باشد صحبت می کند. بر اساس این مقاله، نیکلسون می گوید که اتهامات بر علیه hikvision به کسب و کار او آسیب زده و او از نبود مدرک کافی برای این اتهامات صحبت می کند.

از نیکلسون در The Hill نقل می شود "هنوز کسی به من مدرک محکمی درباره اتهامات بر علیه Hikvision نشان نداده است".

در ادامه این بیانیه آمده است "هایک ویژن متعهد است که با تمامی قوانین و مقررات مربوطه خود را مطابقت دهد و تلاش هایی را برای اطمینان از امنیت محصولات خود فراتر از دولت آمریکا (از جمله مجوز تحت استاندراد تحلیل اطلاعات فدرال (FIPS) 140-2) انجام داده است و مرکز شفافیت کد منبع (SCTC) را افتتاح کرده ایم که کد منبع کمپانی را برای بازبینی نیروهای قضایی و ارگان های دولتی در آمریکا و کانادا در دسترس قرار داده است."

"ما متوجه هستیم که در صنعت امنیتی امروز، امنیت سایبری[2] بزرگترین چالش است."

 

بیانیه کمپانی درباره NDAA

در بیانیه Dahua درباره قانون مجوز دفاع ملی آمده است "Dahua  Technology یکی از سردمداران ارائه راهکار نظارت ویدیویی است که در بیش از 37 کشور فعالیت دارد و متعهد است که به مشتری های خود راهکارهای نوآورانه ارائه کند. Dahua Technology از سال 2008 به صورت عمومی در بازار بورس شِنژِن معامله شده است و یک ارگان دولتی نیست.

"ما متوجه هستیم که در صنعت امنیتی امروز، امنیت سایبری[3] بزرگترین چالش است. ما درمان هایی را ارئه کرده ایم تا این مشکلات را با کمک مشتری ها حل کنیم. ما امنیت سایبری را بسیار جدی می گیریم و نشان آن اجرای یک بنیان هفت بخشی امنیت سایبری است که در طراحی محصولاتمان گنجانده شده است. در همین حال، ما به همکاری با شرکای سوم مانند DBAPP و Synopsys Technology ادامه می دهیم تا محصولاتمان را به دقت امتحان کنیم و با آسیب[4] پذیری های امنیت سایبری حال حاضر مبارزه کنیم."

"برای شخصی سازی بر هم کنش با مشتری هایمان در این رویداد، Hikvision غرفه ای در طبقه برنامه GSX نخواهد داشت."

بیانیه داهوا ادامه می دهد "با بیش از 6000 شخص حرفه ای در تحقیق و توسعه[5]، ما تلاش می کنیم تا محصولات و راهکارهایی به مشتری های ارزشمندمان ارائه کنیم تا امنیت چیزی که برای آنها اهمیت دارد را تامین کنیم. گرچه قوانین و مقررات محلی ممکن است چالش هایی را پیش رو بگذارد اما هرگز هدف خود را فراموش نمی کنیم (ارائه محصولات و سرویس های درجه یک به بازار آمریکای شمالی). ما به سرمایه گذاری در منابع و کارمندان ادامه می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که مشتری ها و شرکای ما از بالاترین کیفیت سرویس برخوردارند تا از رشد آینده بازار پشتیبانی کنند."

ما به سرمایه گذاری در منابع و کارمندان ادامه می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که مشتری ها و شرکای ما از بالاترین کیفیت سرویس برخوردارند تا از رشد آینده بازار پشتیبانی کنند."

 

نظرات Hikvision درباره حضور در GSX

Hikvision همچنین درباره حضور کم رنگ خود در نمایشگاه پیشرو تجارت GSX (سابقا ASIS) که در لاس وگاس برگزار می شود بیانیه صادر کرد. یکی از سخنگویان هایک ویژن گفت که این تصمیم در اوایل تابستان گرفته شده است و هیچ ربطی به این ممنوعیت ندارد.

در این بیانیه آمده است "مانند سال پیش، از Hikvision به خوبی در نمایشگاه GSX ماه سپتامبر در لاس وگاس نمایندگی خواهد شد. در این رویداد برای شخصی سازی برهمکنش مان با مشتری ها، Hikvision غرفه ای در طبقه نمایشگاه GSX نخواهد داشت. در عوض، گروهی از افراد حرفه ای Hikvision در کنفرانس شرکت خواهند کرد و ملاقات های شرکا را میزبانی می کنند و در طول نمایشگاه تجارت در مکان هایی، عملکرد محصولات را به نمایش می گذارند."

"به عنوان یک ارائه دهنده کلی راهکار، Hikvision به دنبال ملاقات با مصرف کننده های نهایی، مشاورین A&E، تلفیق کننده ها و سایر شرکا است تا چگونگی عملکرد مجموعه Hikvision برای مقابله با چالش های امنیتی که مدیران با آن روبرو هستند و C-suit گسترده تر را به بحث بگذارد."  

 

 

[1] Missouri

[2] Cybersecurity

[3] Cybersecurity

[4] Vulnerability

[5] R&D: Research and development

صفحه ویژه دوربین مدار بسته داهوا

صفحه ویژه دوربین مدار بسته هایک ویژن