021 68372040

دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن در باغ های لندن

(Total 1 Votes : 5 of 5)

17 / 11 / 1397
دوربین مدار بسته هایکویژن

سیستم دوربین مدار بسته IP محصول هایک ویژن که برای به روزرسانیِ امنیت در باغ‌های Kew لندن مورد استفاده قرار گرفته است

باغ‌های Kew که در کرانه‌ی رودخانه‌ی Thames در جنوب لندن قرار دارد، خانه‌ی انواع گیاهان زنده‌ی سرتاسر دنیا است. با سایز 330 جریب، این مکان بزرگ‌ترین مکان UNESCO ماترک است، که تاریخچه‌ی آن به بیش از 250 سال می‌رسد.

باغ‌های گیاه‌شناسیِ رویال، Kew، بیش از 1.6 میلیون بازدیدکننده در هر سال جذب می‌کند، که برای مشاهده‌ی 30هزار نوع گیاه مختلف و تماشای مجموعه‌ی گیاهان خشک وارد این مکان شده و بیش از هفت میلیون گونه‌ی گیاهیِ حفاظت شده دارد. کتابخانه‌ی Kew، به عنوان یکی از مراکز پژوهشی و آموزشیِ گیاهی مهم در دنیا، حاوی بیش از سه چهارم میلیون کتاب و 175000 جزوه و نقاشی از زندگیِ گیاهی است.

پوشش دوربین مداربسته 24 ساعته

باغ‌های Kew میزبان انواع رخدادها در سرتاسر سال است، از جمله فستیوال‌ها، کنسرت‌ها، نمایشگاه‌های هنری، و همچنین تجربه‌های آموزشی برای تمام سنین و تمام علاقه‌ها، و همچنین جاذبه‌های باغی.

این مکان از اتوبوس‌های زیرزمینی و روی زمینی و همچنین خدمات رودخانه‌ای در تابستان و همچنین ماشین‌های عمومی از چهار گیت مختلف در دسترس است: گیت الیزابت، برنفورد، ویکتوریا و لیون. همچنین تعدادی گیت دسترسیِ دیگر وجود دارد که برای دسترس عموم آزاد نیست.

به دلیل حجم بالای بازدیدکننده‌ها و همچنین انواع ورودی‌های عمومی و تجاری به باغ‌های Kew، این مکان نیازمند پوشش ویدئویِ 24 ساعته در 7 روز هفته است.

سیستم IP CCTV آنالوگ

تیم عملیات‌های اتاق کنترل CCTV برای نظارت بر امنیت و ایمنیِ پارک کار می‌کنند، اما نیازی برای به روزرسانیِ سیستم CCTV آنالوگ موجود به کابل انتقالی و ضبط HD در این مکان شناسایی شده است. برای این منظور از گروه متخصص امنیتی، گروه ITS درخواست کمک شد.

گروه ITS از سرویس‌های حریق و امنیت، الکتریکی، آموزش حریق و ساختمان تشکیل شده است. این شرکت دارای بیش از 20 سال تجربه در صنعت امنیت و حریق است و CCTV، آلارم‌های ورود غیر مجاز، گیت‌های مانع، نورپردازیِ امنیتی، آلارم‌های هشدار، کنترل دسترسی و ورود ویدئویی و درب‌ها و همچنین انواع سرویس‌های متنوع دیگر ارائه می‌کند.

مدیر گروه ITS به نام Tim Duer می‌گوید که پروژه‌ی Kew نیازمند به روزرسانیِ تجهیزات در اتاق کنترل باغ‌ها و ارائه‌ی دوربین مداربسته در کل منطقه است که می‌توان برای نمایش تمام ورودی‌های عمومی و تجاری و همچنین موقعیت‌های استراتژیک مختلف در سرتاسر باغ‌هاست.

چالش‌هایی در نصب سیستم

این محل 330 جریبی منطقه‌ی بسیار بزرگی برای نظارت است، و تیم دایر نیز می‌گوید طبیعت عمومی بودن این باغ‌ها و عملیات‌های آن باعث ایجاد برخی مسائل پیوستگیِ امنیتی در نصب دوربین مدار بسته می‌شود.

به گفته‌ی او «چون اتاق کنترل باید 24 ساعته در حال عملیات باشد، هماهنگیِ نزدیکی بین ITS و تیم امنیتیِ موجود مورد نیاز است. ما نیازمند حفظ CCTV در کنار نیازمندی‌های در حال تغییر به صورت روزانه بودیم. این، به همراه مسائل دسترسی و کار در محیط عمومی بسیار چالش‌برانگیز است، و اینکه توانستیم به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم، در نتیجه‌ی هماهنگیِ نزدیک بین کارکنان محل و تیم امنیتیِ Kew بوده است».

این نتایج در فرآیند پیاده‌سازیِ سیستم نظارت ویدئوییِ کیفیت بالای Hikvision IP به دست آمده‌اند، که مانیتورهای جدید 43 اینچی و 22 اینچی برای اتاق کنترل و همچنین کیبوردهای لمسی و جوی‌استیک‌های شبکه‌ای تعبیه شده‌اند.

تصاویر HD در نور کم

اپراتورهای اتاق کنترل تصاویر را از تعدادی دوربین Hikvision مختلف نظاره می‌کنند. این اپراتورها شامل برجک‌های پر سرعت شبکه‌ی 48 DarkfighterX می‌شود، که تصاویر HD رنگی در سطوح نوری پایین 0.001 Lux به دست می‌دهد. این بسیار تاریک است. و وقتی که تاریک‌تر می‌شود، تصاویر سیاه و سفید با سطوح نوریِ پایین 0.0001 Lux ارائه می‌کند.

وقتی که اصلاً نوری وجود ندارد، دوربین Darkfighter به حالت IR سوئیچ کرده و تصاویر سیاه و سفید در 0 Lux ثبت می‌کنند. به علاوه، این دوربین‌ها قابلیت زوم 25x و طبقه‌بندیِ هدف مجهز به یادگیریِ عمیق برای ردیابیِ خودکار و محافظت از منطقه‌ی پیرامون دارند.

این دوربین‌ها با دوربین‌های لنز متغیر موتوردار 2 مگاپیکسلیِ 29 Darkfighter، 21 دوربین حباب هوشمند بسیار کم تور، و شش دوربین مدار بسته هوشمند کم نور کامل شده‌اند. تصاویر در رکوردرهای ویدئوی دیجیتال توربو HD 16 کاناله‌ی Hikvision ضبط می‌شوند که از دوربین‌های آنالوگ، HD-TVI و IP، فشرده‌سازیِ H.264، H264+ و جریان دوگانه پشتیبانی کرده و می‌توانند تا رزولیشن 4K خروجی دهند.

کیفیت تصویر بهبود یافته

سیستم حال نه تنها در کوتاه‌مدت قدرتمند و موثر است، بلکه به صورت هدفمند طراحی شده که تغییرات آینده را نیز در بر بگیرد. تیم دایر می‌گوید «اکنون این باغ‌ها دارای سیستم HD کاملی هستند که می‌توان در آینده با دوربین‌های بیشتر آن‌ها را توسعه داد. این سیستم اجازه می‌دهد که از فناوری‌های پیشرفته و عملکردهای تازه توسعه‌یافته در تمام دوربین‌ها و یا دستگاه‌ها بهره‌مند شده و بتوان در آینده این دستگاه‌ها را به سیستم اضافه کرد».

تیم دایر می‌گوید که سیستم Hikvision کیفیت تصویر و عملکرد ویدئویِ Kew را متحول کرده است. به گفته‌ی وی «تغییر از سیستم آنالوگ قدیمی به سیستم IP جدید Hikvision کیفیت تصویر باغ‌ها را بهبود داده است، هم در طول روز و هم در طول شب. قابلیت زوم بسیار شگفت‌انگیز و دقیق است، و اتکاپذیریِ آن‌ها بی‌نظیر است، که باعث می‌شود عملیات‌های اتاق کنترل بسیار آسان‌تر شود».

سیستم نظارت ویدئویی بسیار مورد قبول مهم‌ترین افراد در این پروژه شده است: تیم امنیتی در باغ‌های Kew. جان دیر، مدیر امنیتی می‌گوید: «من بسیار این دوربین‌های Hikvision در باغ‌های گیاه‌شناسیِ رویال را دوست دارم. آن‌ها بالاترین کیفیت را دارند، که باعث شده است امنیت کلی در این منطقه‌ی 330 جریبی بهبود یابد».

 

نمایندگی هایکویژن