021 68372040

دوربین های هایک ویژن برای کنترل غاز های وحشی چین نصب شدند

(Total 1 Votes : 5 of 5)

23 / 11 / 1397
شرکت هایک ویژن

دوربین‌های مدار بسته Hikvision و فناوریِ ویدئوی پیشرفته‌ی نصب شده در مناطق غازهای وحشی چین

شرکت دوربین مداربسته هایک ویژن ، ارائه دهنده‌ی جهانیِ محصولات و راه‌حل‌های امنیتیِ نوآورانه، با Green River، یک NGO چینی که فعالیت‌های محافظت از محیط زیستی را ارتقاء و سازمان‌دهی می‌کند، شریک می‌شود تا غازهای سرنواریِ چین را در سرتاسر دنیا محافظت کنند، که یکی از بالاپروازترین پرنده‌های جهان هستند.

منبع رودخانه‌ی Yangtze  و مرداب Bender در غرب چین یک محل سکونت با ارتفاع بالا برای غازهای سرنواری است. با اینکه این منطقه در 4700 متری بالای سطح دریا جای انسان نیست، اما یک بهشت برای گونه‌های نادر حیوانی تشکیل داده است.

تعداد این نوع غاز در این منطقه، به دلیل وجود شکارچی‌های غیرقانونی و دزدیِ تخم‌مرغ‌هایشان، به 1000 عدد رسیده است. در سال 2012، سازمان رودخانه‌ی Green برنامه‌ای برای نظارت و محافظت از این غازها آغاز کرده و به صورت محلی و مداوم این منطقه را تحت نظارت و محافظت قرار داده است.

دوربین‌های مداربسته هایکویژن برای نظارت بر دنیای وحشی

ابتدای این سال، Green River از دوربین‌های Hikivison برای نظارت و محافظت از این نوع غازها استفاده کرد. ده‌ها نقطه برای نظارت بر پرنده‌ها برای پیاده‌سازیِ راه‌حل 24 ساعته در تمام شرایط آب‌هوایی در دنیای وحشیِ ارتفاع بالا تنظیم شدند. Hikivison فناوریِ ویدئویی را ارائه کرده و نیاز به گشت‌های مرسوم دستی و همچنین تأثیر منفیِ فعالیت‌های انسانی در محل سکونت‌ها را کاهش داد. Green River از تجهیزات Hikivison برای ارسال ویدئوی کیفیت بالا به مخاطبان آنلاین استفاده می‌کند، که آگاهی در مورد نیاز به محافظت از تمام انواع زندگی‌های محشی را افزایش می‌دهد، از جمله محافظت از غازهای سرنواری.

در ششم دسامبر سال 2018، Green River و هایک ویژن یک تفاهم‌نامه (MoU) امضا کردند که همکاری‌های خود در سال 2019 را نیز ادامه دهند. Hikvision دوربین‌های سفارشیِ توسعه خواهد داد که در مناطق سکونت غازها مورد استفاده قرار بگیرند. این شرکت با استفاده از فناوریِ پردازش تصویر پیشرفته، ذخیره‌سازیِ داده و انتقال از Green River پشتیبانی خواهد کرد، که اطمینان حاصل کند این سازمان به صورت موثر داده‌های دنیای وحشی را جمع‌آوری و پردازش می‌کند. تمام این سرورها برای ایمن‌سازیِ تنوع بیولوژیکی و زیست‌پذیریِ منطقه‌ی رودخانه‌ی Yangtze گرد هم آمده‌اند.

«فناوریِ ویدئوی پیشرفته، رفاه عمومی و محافظت محیط زیستی از برنامه‌های پیشرفته در سرتاسر دنیا بهره‌مند هستند»

Yang Xin، موسس و رئیس Green River می‌گوید: «فناوریِ ویدئوی پیشرفته، رفاه عمومی و محافظت محیط زیستی از برنامه‌های پیشرفته در سرتاسر دنیا بهره‌مند هستند. به ویژه، فناوریِ ویدئویی کمک شایانی در محافظت از دنیای وحشی دارد. و هایک ویژن نیز ابزارهای کافی و همچنین تمایل به کمک در این حوزه را دارد»

وی همچنین اضافه می‌کند: «امضای این تفاهم‌نامه تنها شروع راه است. در آینده، با هم همکاری خواهیم داشت تا پژوهش و حفاظت را بهبود داده و از فناوری‌های جدید استفاده کنیم و زیبایی تنوع بیولوژیکی را بیش از پیش نمایان سازیم»

محافظت از محیط زیست

هایک ویژن یکی از مشهورترین ارائه‌دهنده‌های تجهیزات امنیتی است که برای ایمن‌سازیِ تجارت‌ها، جوامع و خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این همه، همانطور که از همکاری‌اش با Green River مشخص است، تجهیزات Hikvision را می‌توان برای محافظت از دنیای طبیعی نیز به کار برد. با توجه به اینکه فناوریِ ویدئوییِ Hikvision در تعدادی پروژه‌ی محافظت از محیط زیست به کار رفته است، مدیر ارشد هایکویژن، Cai Changyang می‌گوید که این شرکت از ارتقاء و حفاظت محیط زیست لذت می‌برد.

«در چند سال اخیر، هایک ویژن Hikvision تجربه و اطلاعات فنیِ بسیاری در مورد محافظت از محیط زیست با فناوری‌های ویدئویی کسب کرده است. ما در برنامه‌هایی برای محافظت از پانداها، ببرهای سیبری، و اکنون غازهای سرنوواری دخیل بوده‌ایم. و در آینده نیز بررسیِ فناوری‌های جدید را ادامه خواهیم داد و سهمی در توسعه‌ی زیست‌پذیر دنیا خواهیم داشت.